Zacke

Zacke
Certifierad terapihund i vila

tisdag 1 maj 2012

Lablustrious kennelträff

Jag fick en förfrågan från Chrisse tidigare i våras om jag ville komma till Lablustrious kennelträff i Ösmo och visa litet rallylydnad. Jag tog med Zacke och gav mig iväg vid halv 8-tiden på måndagmorgon (Valborg). Strax efter kl 9 var vi på plats. De flesta tränade apportering, men några kom förbi och ville titta litet på hur rallylydnad fungerade.

Jag berättade litet om de viktigaste reglerna och så fick de prova på att gå några skyltar, medan jag la´ en nybörjarbana och gick banan med Zacke innan de andra fick prova pp. Jag tog kort på alla oh några tyckte nog att de skulle våga att anmäla sig till en tävling efter att ha provat på. Andra tyckte det var struligt och mycket att tänka på, det gäller ju även att kunna skilja på vänster och höger!!!


 
Fina gumman, 12 år


Två av valparna från Lablustrious senaste kull.
Jag blev bjuden på både fika och lunch och även förärad en flaska (jättegott!!!!) vin och en fin värmeljushållare som tack för mitt deltagande. Jag blev jätteglad och Zacke och jag tog en promenad och han fick bada i en damm innan vi åkte hem igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar