Zacke

Zacke
Certifierad terapihund i vila

fredag 11 maj 2012

Viltspårkurs tredje gången

Idag var tredje gången för Smilla och mig på viltspårkursen. När vi kom fram i morse hade Marie redan lagt 6 spår till häst, vilket betydde att vi bara behövde lägga varsitt spår själva. Anne och jag gick i par, så jag la´ ett spår till Anne och hennes Tiebreak Najad och hon la´ ett spår åt mig och Smilla.

Sedan började vi gå de spår som Marie lagt med hästen, dvs bara blod och hästspår. Vi satte oss och fikade allihopa, innan Smilla fick gå det tredje spåret, inte så långt, men det gick jättebra och vi var båda mycket nöjda. Men innan och efter det så följde vi med tre andra hundaras spårande, så det blev många och långa promenader. Vädret var tryckande varmt, men emellanåt kom några svalkande regndroppar.

Stefan och Whepsi (Ridgeback)

Inger och Lotus (Flatte)

Kickie och Maya (labrador)

Smilla och jag

Fint kort på Anne och Tiebreak Najad

Jag och Smilla

Anne och Tiebreak Najad (golden)

Stefan och Whepsi går spåret
Marie Sallander (instruktör) pekar på något...
Vi lämnade gänget och Anne och jag gick tillbaka till våra spår. På vägen fick hundarna busa runt och leka med varandra. De hade jättekul tillsammans och behövde "skaka av sig litet" och ladda innan nästa jobb tog vid.

Till sist gick Anne och jag de spår vi lagt åt varandra, vilket gick väldigt bra också. Det var ganska långa spår men hundarna fixade det helt enligt reglementet och vi var väldigt nöjda allihopa efteråt.

Sammanfattningsvis en mycket trevlig dag tillsammans med likasinnade och en trevlig och bra instruktör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar