Zacke

Zacke
Certifierad terapihund i vila

söndag 15 april 2012

Träningstävling rallylydnad

Vaknade på morgonen den 14 april. Snön vräkte ner och det var ca 1 dm tjockt snötäcke. Skulle verkligen tävlingen bli av? Packade matsäck till mig och hundarna och stack iväg. Första stoppet blev i Stavabacken på 276:an, vi blev stående ca 20 minuter innan det släppte. Vad som hänt vet jag inte, men under färden till Vallentuna BK såg jag ett antal bilar som låg i diket.

Vi kom fram litet försenade, men det var fler som inte dykt upp i tid och det blev några strykningar. Carola, som hade anordnat den här träningstävlingen för att hon skulle bli färdig domare i rallylydnad, hade gjort ett fantastiskt arbete med banorna och kämpat i snöstormen. Tyvärr hade den person som skulle kontrollera och godkänna henne, kört i diket, varför hon inte kunde bli klar.

Carola har nu lagt banan färdig i snöyran
Så småningom kom vi igång - Zacke hade startnummer 2 och gjorde rätt bra ifrån sig, förutom att han nosade något alldeles otroligt i snön. Han fick 14 minuspoäng för nosfel och slutade totalt på 82 poäng, vilket var godkänt. Jag var nöjd med allt i övrigt och fick beröm för hans snygga frontningar.

Smilla var inte i form och att ligga i snön var väl onödigt!!?  Många övningar blev sena och ett par blev helt fel, så den här gången blev hon inte godkänd. Jag fick däremot beröm för bra fotarbete!
Vi avslutade dagen med en promenad och lekstund på åkrarna runtikring.

Zacke rullar runt i snön
Spring och bus i snöovädret

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar