Zacke

Zacke
Certifierad terapihund i vila

lördag 21 april 2012

Rallylydnadstävling

Idag har Zacke och jag varit på rallylydnadstävling i Vallentuna. Det var två nybörjarrutor och i vår ruta var det ca 45 st startande. Agneta Hjelm var domare. Eftersom det hade regnat så mycket under gårdagen så var man i morse tvungen att flytta på två rutor, som låg under vatten där änderna simmade runt. Med tanke på det myckna regnandet och att Smilla är så där lagom intresserad av "ligg"-kommandot, särskilt när det regnat, så fick hon vara hemma. Självklart var det en snäll domare som hade valt att inte ta med några "ligg" med tanke på detta, så med facit i hand så hade nog Smilla gjort bra ifrån sig.
En bild av domare och sekreterare samt en tävlande i den andra nybörjarrutan där jag var inropare.
Kolla in vattensamlingarna längre bort!
Zacke och jag gick i alla fall banan på 86 p och hamnade på 16:e plats. Vi fick alltså 14 minuspoäng varav 7 var "nos". Hunden får alltså inte nosa, vilket Zacke inte riktigt har fattat än. Vi är ändå JÄTTENÖJDA! Nu ser vi fram emot nästa tävling som är i Norrtälje den 6 maj. Våra ambitioner är än så länge att bli godkända, dvs få minst 70 p. Så småningom hoppas jag att vi kan ha högre ambitioner, men då måste jag först få Zacke att sluta nosa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar