Zacke

Zacke
Certifierad terapihund i vila

onsdag 25 januari 2012

Starta eget

Har påbörjat arbetet med att finna information för att starta enskild firma och ansöka om F-skattsedel. De boenden jag pratar med kräver att man har F-skattsedel, varför det är lika bra att skaffa detta. Det lär gå att arbeta utan företag om man anger att det är "hobbyverksamhet", men det verkar inte som om någon känner till vad det är för något. Men man blir snurrig av all information och det är inte så lätt att komma dit man vill på datorn och man får leta och leta. Jag har hittat att det finns en "starta företag dag" den 16 feb i Kista, som jag gärna vill gå på. Problemet är bara att jag har en kurs med Cilla kl 14.30 - 16.00 i Kungsträdgården (berättar mer om den senare) så då kan jag bara vara med till kl 14.00 - men det är kanske nyttigt att vara med så länge jag kan.

2 kommentarer:

  1. Titta på www.verksamt.se där har alla myndigheter samlat information om att starta och driva företag.
    Sedan finns www.driftig.nu och www.driva-eget.se med olika forum man kan ställa frågor till. Driva-eget är en kollosalt rörig site men det finns många guldkorn om man lyckas hitta dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Elisabeth, jag vill bara komma igång, men tycker det är svårt att hitta konkret information. Jag har ingen lust att läsa en massa, utan vill bara få min F-skattsedel (som man inte får längre, rent fysiskt menar jag). Men tack för tipsen - ska kolla!

      Radera