Zacke

Zacke
Certifierad terapihund i vila

tisdag 3 januari 2012

Kastrering

Idag har jag ringt runt till olika veterinärkliniker för att informera mig om hur de tänker kring kastrering och vad det kostar. Det slutade med att jag bokat tid den 3 februari på Veterinärkliniken i Täby Kyrkby. Smilla har fått Galastop i fem dagar nu men än har inte mjölkproduktionen avtagit.
Mina funderingar runt kastrering är att hundarna lättare går upp i vikt, men det går ju alltid att åtgärda. Det får väl bli anpassat foder för kastrerade hundar till båda två i framtiden. Jag slipper löptiden och den efterföljande skendräktigheten som är förenat med mycket hormoner. Smilla blir sååååå "bitchig" och springer omkring med sina nallar.

Solen tittade fram efter lunch så då gick vi "spåret" tillsammans med Annika, Eddie, Essy och Gloria. Sedan tränade jag litet rallylydnad hemma. Det har vi inte gjort på länge, men det känns ändå som om det sitter rätt bra. I sommar ska vi gå på kurs på Vallentuna BK och träna vidare i den avancerade klassen. Kul att ha ett mål och något att se fram emot. Nu återstår bara att ställa upp i några tävlingar och se om vi klarar av att få ihop tillräckligt med poäng för uppflyttning till fortsättningsklasserna.
Smilla väljer som vanligt soffkuddarna att ligga på


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar