Zacke

Zacke
Certifierad terapihund i vila

torsdag 12 januari 2012

En regnig januaridag

Har haft en liten "dipp" i skrivandet. Efter helgerna så har det inte hänt så mycket, vi går våra dagliga promenader med olika två- och fyrbenta kompisar. Jag försöker variera promenaderna så att jag slipper gå samma rundor för ofta, t ex åker jag till Domarudden, Runö, "galoppstigen" i skogarna bakom Åkersberga golfbana osv. Annars har vi "röda spåret" bakom huset där jag bor som alltid är trevligt att gå, men numera ganska blött.

Den 26 jan är första gången på Cillas (Hundens Hus) fikakurs. Vi träffas i Kungsträdgården och har litet övningar för oss i härligt störande miljö och avslutar med att fika. Vi varje kurstillfälle byter vi plats, nästa gång ska vi ses på Mariatorget. Detta ser jag fram emot och det är Zacke och jag som ska gå kursen.

Den 3 feb ska Smilla kastreras - det blir spännande att se hur hon kommer att förändras efter det.

Sedan den 11 feb har jag anmält Zacke och mig till en tävling i rallylydnad i Södertälje (Viksbergs ridhus). Smilla är ju nykastrerad då och har dessutom två godkända tävlingar bakom sig, Zacke har ingen. Så nu kommer jag att träna litet extra - tyvärr är det hårt i backen och svårt att få ner skyltarna, men övningarna kan man ju träna utan skyltar.

Har sökt litet terapihundsjobb för Zacke också, men det går trögt. Man har inte pengar säger man, så jag får söka vidare. Betr Smillas praktik, så ska vi avvakta till våren och se om hon tycker det är roligare då. Som det är nu så går hon undan och visar tydligt att hon inte vill vara med.

Smilla lägger hakan i knäet hos en boende på Enebacken



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar