Zacke

Zacke
Certifierad terapihund i vila

torsdag 16 juni 2011

Skendräktig

Och jag mitt nöt som inte fattar att Smilla är skendräktig. Har inte haft någon tik tidigare, men nu har jag förstått att hon haft mjölk i spenarna sedan i tisdags. Både uppfödaren och veterinären säger "mindre mat och mer motion". Och jag som nyss bytt till "light" foder (7 % fett) och ger henne 2 dl morgon och kväll. Jag får minska ännu mera och komplettera med sallad, tomater och gurka så hon får bukfylla. Vår lilla söta ragdoll Legolas kanske har ett finger med i spelet, för jag tror att hon vill ha honom som sin lilla valp.

Imorgon ska vi iväg på viltspår och det vet jag att hon tycker är jätteroligt. Så får vi hitta på roliga promenader i skogen, för på koppelpromenaderna vill hon inte gå - hon släpar sig fram. Simningen ska vi öka på och kanske hitta några bra grusvägar att cykla på så att hon får litet mer motion. Hoppas det reder ut sig...

Smilla och jag var på apporteringskurs igår kväll. Hon var litet piggare och tyckte det var kul att apportera. Men så hade Marie tagit med en älgskank som hundarna fick lukta på och bära runt. Vid teorin senare på kvällen låg skanken där och nåde den hund som visade sig intresserad av den - grrrrrrrrr, den var ju hennes!!!

På fredag ska vi gå viltspår hos Marie - ska bli spännande. Smilla blir väldigt på allerten när det är fråga om spårning så jag hoppas hon blir inspirerad imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar