Zacke

Zacke
Certifierad terapihund i vila

måndag 13 juni 2011

Kasta tärning

Jag har försökt träna in ett nytt trick - kasta tärning! Zacke tar tärningen i munnen och släpper på "loss". Sedan har jag en lapp med siffrorna 1-6 och bakom varje siffra anger jag en "konst eller trick" som Zacke ska göra beroende på hur tärningen faller. Ska testa skarpt imorgon när jag jobbar. Känner att vi måste förnya oss, kanske mest för min egen skull!



På onsdag ska Smilla och jag på apporteringskurs. Hon är ju inte så snabb, varför vi idag övade detta. Hade små bitar köttbullar och kastade dummien. Det viktiga är att hon är snabb tillbaka, varför jag ville ha riktigt gott godis. Hon galopperade i alla fall tillbaka hela vägen alla gånger. Jag brydde mig inte om avlämningen utan gav bara en massa beröm och köttbullegodis. Och hon tyckte det var jättekul!


Så kunde jag ju inte låta bli att ta litet kort på Legolas när jag ändå hade kameran framme och även på litet vackra blommor och trötta hundar.

Smilla vill bli kliad på magen

Värmen tar på krafterna


Smilla ligger under solstolen och övervakar leken



Dagen avslutades med en kvällspromenad, men båda två hade bråttom hem efter kissningen för att få sitt kvällskex.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar