Zacke

Zacke
Certifierad terapihund i vila

måndag 21 mars 2011

Eva Bodfäldt - kurs 19-20 mars

Smilla och jag gick en 2-dagars kurs hos Eva Bodfäldt. På lördagen var det apportering och på söndagen dirigering alla nivåer. Jag som bara varit på apporteringskurs utomhus hade ju klätt på mig gott om kläder och då det visade sig att vi mest skulle var inne så smög jag snabbt in på toa och tog av alla långkalsonger och extratröjor.

Eva visar en övning med hennes jaktlabbe Zack

Smilla och jag tränade på snabbhet på lördagen, då hon faktiskt rent tekniskt gör allt rätt vid apportering, men verkar ganska ointresserad och travar sakta med apporten i mun. Vi fick i uppgift att i samband med maten morgon och kväll träna. När hon hämtat apporten får hon ta maten som jag ställt fram och förhoppningsvis skall hon bli litet mer aktiv och öka farten med matskålen som motivation.

På söndagen tränade vi dirigering, först inomhus med flera skålar med godis i och sedan utomhus. Svårigheten här är densamma, hon är så oengagerad. Jag fick tipset att försöka hitta någon rolig leksak att busa upp henne med och leta rätt på något "riktigt" skinn att binda ett rep i. 


Ingrid med Dixie
Helgen var mycket givande och jag fick litet tips på hur jag kan bli en roligare person för Smilla, som behöver busas upp.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar