Zacke

Zacke
Certifierad terapihund i vila

onsdag 16 mars 2011

Besök nr 9 på Smedbygården

Det nionde besöket på Smedbygården – tycker jag börjar känna alla jättegulliga gubbar och gummor där nu. K hade gått ut i vinterträdgården där han väntade på mig och Zacke. Igår var jag där och pratade med Emma som förestår avdelningen. Jag hade inte Zacke med mig, men K hade sett när jag kom och efter att ha suttit inne på sitt rum hela dagen kom han ut enbart för att träffa Zacke. Jag blev både ledsen och glad, ledsen för att jag inte kunde glädja K med besök av Zacke, men också glad för att mina besök tydligen betyder något.
Det var varmt och skönt i vinterträdgården, solen sken in genom taket och Zacke tyckte nog det blev litet varmt. Men vi hälsade på K med hakan i knäet och sedan fick K lägga en godis i en liten burk som jag gick och gömde. Sedan letade Zacke rätt på den och gav till K som öppnade och gav honom godiset. Det gamla vanliga följde; hälla upp vatten, kasta bollar, dragkamp med flisrepet etc.
Sedan gick vi tillbaka till avdelningen och Zacke ”pratade” litet med E, I och H. G fick besök av tandhygienist men var inte på så bra humör och bar krampaktigt runt på en fotpall innan de lotsade in honom på hans rum.

Innan vi gick så vinkade Zacke – tog ett kort hemma sedan för att visa hans nya trick!!!
Innan vi gick så hade en annan avdelning ringt och frågat om vi kunde komma förbi och hälsa på en dam som själv haft en svart labrador. Vi gick dit och hälsade. Det visade sig att damen ifråga hade svår tandvärk vid tillfället och var naturligtvis på uruselt humör. Hon meddelade att "så där ser inte labradorer ut" och då fick jag väl finna mig i att jag inte hade någon sådan ras. Vi får gå tillbaka när hon är gladare och inte har tandvärk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar