Zacke

Zacke
Certifierad terapihund i vila

torsdag 3 mars 2011

Besök nr 7 på Smedbygården

Yes, det blir nog en bra terapihund av Zacke! tänkte jag idag när han låg med huvudet i knät långa stunder på både G och K! G satt som vanligt och väntade när vi kom så Zacke och jag pratade med honom ett tag. Så småningom kom K också och Zacke hälsade så fint med huvudet i knät en lång stund och vi pratade om vilka hundar han hade haft tidigare. Det visade sig att det var både schäfer, pudel och west highland white terrier. Efter ett tag tog jag fram de mjuka bollarna som K plockade ur och kastade på golvet. Zacke apporterade (utan att snegla in under matbordet efter smulor) och med litet assistans gav han tillbaka bollen till K, som kastade flera gånger och såg smått road ut, vilket gladde mig, eftersom han inte hade varit så glad den sista veckan. Som vanligt hällde vi upp vatten till Zacke och det klarade K själv, både skruva av korken, hälla upp och skruva på korken. Tack K! Sedan spelade vi spel, ett nytt i plast som lätt går att göra rent. Sedan hade Zacke och K litet dragkamp innan K till sist gav Zacke en tuggpinne. Börjar själv tröttna på aktiviteterna, måste hitta på nya. Var har min fantasi tagit vägen?
Inga foton idag - glömde kameran hemma...

1 kommentar: