Zacke

Zacke
Certifierad terapihund i vila

fredag 25 mars 2011

Besök nr 10 på Smedbygården

Sista praktikbesöket för gruppen på Smedbygården. Hoppades på att få träffa Kurt som förmodligen blir den person som Zacke och jag ska arbeta vidare med på den individuella praktiken. När vi kom dit fick jag höra att han varit sjuk en vecka och var sängliggandes och att jag skulle prata med de andra på boendet. Jag bad Emma gå in och fråga Kurt om jag kunde komma in till honom innan jag gick hem och säga "hej", vilket resulterade i att Kurt ville komma upp för att hälsa på Zacke.
Ytterligare en bekräftelse på att Zacke betyder något för honom.


Vi gick bl a en sväng till vinterträdgården och sedan tog vi det lugnt och jag lät Kurt klappa på Zacke, kasta litet bollar som han apporterade och hälla upp vatten.


Kurt och Zacke i vinterträdgården

E var först litet rädd för Zacke idag och ville inte komma och sätta sig, men sedan kom hon och ville prata med Emma och var litet ledsen, så vi lät dom vara ifred.

Vi pratade också med H och vi gick ut i den inhägnade trädgården och lekte litet med Zacke, men H ville gå in igen för det blåste så mycket.

När vi gick vinkade Zacke - han börjar bli rätt duktig på det!

Den inhägnade trädgården

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar