Zacke

Zacke
Certifierad terapihund i vila

tisdag 9 november 2010

Svampskörd i snöstorm

Tänkte att vi skulle gå ut på vår dagliga långpromenad innan all snön kom. Vi har en skogsrunda på ca 3 km, men vi följde inte den utan gick litet runt i skogen. Hittade plötsligt ett gäng trattkantareller - tack och lov för bajspåsar, för en av dom blev fulla med svamp. På vägen hem hittade Zacke och Smilla frusen hästskit, vilket verkar vara som glass för dom. På sommaren är det inte något vidare att äta, men när det är frusna hästbajsar verkar det vara mumsfillibabba. Hade just tagit upp telefonen för att ta ett kort, men var tvungen att böja mig ner för att plocka ur alla "glasskulor" ur munnen på vovvarna. Väl hemma insåg jag att jag tappat nyckeln till huset som låg i telefonfickan och efter all snö som kom så är det lönlöst att leta. Får vänta till snön smälter. Hade en extranyckel i mitt förråd som tur var. Så tog jag fina bilder av min svampskörd innan jag gjorde en kanongod svamppaj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar