Zacke

Zacke
Certifierad terapihund i vila

måndag 15 november 2010

Godis i snöre

Idag har vi tagit det ganska lugnt med två långpromenader i ösregnet, men inte så mycket träning. Litet godis i tallarna i skogen fick dom dock leta efter och så poppade jag popcorn och la på golvet runt om i huset i alla hörn och vrår. Kom också ihåg "godis i snöre" som jag testade på Zacke. En bit skinka la jag på hatthyllan och hängde ner snöret...  Zacke stod först som ett fån och tittade. Så råkade han nudda snöret - Klick, godis! Nästa gång öppnade han munnen litet - Klick, godis! Sedan var det klart och skinkan åkte ner på golvet! MEN Smilla hann före och åt upp den!!!!!!! Så jag fick fixa ett par snören till med skinka på och nu var det ingen tvekan - han tog tag i snöret direkt och jag hann hålla undan Smilla. Nästa gång får jag skicka in skinkan under soffan, så får jag se om han fattar att dra ut snöret?!!?

1 kommentar:

  1. HAHAHA, det kallar jag teamwork, stackars Zacke men en sån skink-tjuv till sambo :o)

    SvaraRadera