Zacke

Zacke
Certifierad terapihund i vila

måndag 19 mars 2012

zacketerapihund

Idag har vi varit på Tibblehemmet igen och jobbat. Zacke var sitt vanliga jag, pigg, alert och uppmärksam på vad jag ville han skulle göra. Vi har nu besökt 6 av totalt 8 avdelningar och de två sista tar vi nästa vecka. När vi är klara för dagen så tar jag av hans terapihundstäcke och då vet han att han ska få en hel köttbulle eller något annat gott som tack. Han tittar på mig med en blick som inte går att misstolka, så nåde den dag jag glömmer hans köttbulle. Men jag blir nog snart förlåten i alla fall, för han är en så underbar och snäll hund.

Våra planer var från början att ta en promenad idag, men hela morgonen snöade det ordentligt hemma, så att det faktiskt låg ett täcke med snö på marken. Dessutom blåste det riktigt ordentligt, så nu hoppas jag att vi kan gå ut nästa vecka om våren har behagat anlända då.

Vi var mycket nöjda med dagen och när jag kom hem läste jag i SvD om hunden Allis som jobbar på Stockholms sjukhem som terapihund. Allis och hennes matte Sigrid är våra kurskompisar från Hundens Hus.
Började titta på en fakturamall på nätet, eftersom jag nu snart ska fakturera för mars månad - spännande! Man skall ju ange ett företagsnamn och det blev "zacketerapihund".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar