Zacke

Zacke
Certifierad terapihund i vila

lördag 12 november 2011

Sök efter vilt

Idag har Zacke och Smilla varit ute i skogen och letat änder som jag gömt. De fick söka tre gånger var och under tiden fick den andra sitta bredvid och vänta. Smilla har tidigare "tuggat" på viltet så jag var litet orolig för hur det skulle gå. Alla tre gångerna gick jättebra för båda hundarna.

Eftersom jag hade kameran hemma och jag tänkte ta ett kort på dem när de apporterar anden. Så vi gick hem, jag hämtade kameran och gick och gömde anden. Zacke apporterade och höll fint! Men nu var Smilla tillbaka i sitt gamla beteende och apporterade inte anden utan stod istället och duttade och nafsade i den, så det var bara att avsluta övningen.

Men jag fick i alla fall ett par fina kort på Zacke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar