Zacke

Zacke
Certifierad terapihund i vila

torsdag 8 september 2011

Hos hundmassören

Zacke har markerat att han ev har ont och lyfter ibland höger bakben och hoppar på tre ben. Detta har pågått några dagar och det är bara ibland som detta sker. Men jag bokade i alla fall in ett besök hos
CC's Häst- och hundmassage i Sollentuna, där Zacke har varit en gång tidigare. Jag har ju också lovat Zacke att han ska få en massage när han tjänat in sin första lön, vilket han ju faktiskt har gjort sedan en tid tillbaka. Carina kände igenon honom och konstaterade att han reagerar runt kors- och ländrygg. När hon jobbar med frampartiet är han helt avkopplat och somnar nästan, men när hon jobbar med bakpartiet är han spänd. Därför har jag idag bokat tid för röntgen så vi förhoppningsfullt kan utesluta skelettskador och vi ska dit imorgon - jag är så orolig och hoppas att det inte är artros eller andra skelettskador utan att vi kan behandla honom muskulärt!

Jag har ju också noterat att han blivit litet typ "farbror" och inte alltid vill vara med och leka längre, vilket kanske har sin förklaring. Men visst leker han fortfarande litet med både Smilla och Legolas.
Legolas levererade idag sin första näbbmus i vardagsrummet...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar