Zacke

Zacke
Certifierad terapihund i vila

onsdag 8 februari 2012

Veterinären sjuk

Imorse gick jag upp kl 6.00 för jag ville vara på plats tidigt hos veterinären i Täby. Vi var där strax efter kl 7.00 och fick beskedet att veterinären, som heter Bo, hade blivit sjuk på natten och att de hade försökt få tag på mig. Jag hade inte fått något samtal på min mobil och blev väldigt besviken. Dels hade jag ställt mig in mentalt på att hon skulle sövas och opereras, dels hade jag ordnat en massa praktiska saker runtikring. Så vi fick åka hem igen med oförrättat ärende. Onödig biltur på totalt 1,5 timmar...

Så Smilla fick istället följa med Zacke och mig till Maria och så gick vi en jättelång skogspromenad pulsandes i snön. Heidi och Elsa var också med och vi var alla ordentligt trötta efteråt.

När jag kom hem ringde dom från vet-kliniken och Smilla är nu inbokad på måndag istället!!!


Senare på eftermiddagen gick vi en kortare promenad ner till vattnet och just när vi var på väg upp igen hörde jag att en av båtarna kom och hann få med den på bild mellan träden.

Här kommer Silja Line!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar