Zacke

Zacke
Certifierad terapihund i vila

torsdag 16 februari 2012

Fikakurs i Tessinparken

Eftersom Smilla fortfarande inte är "fit for fight" så fick Zacke följa med även idag när det var andra kurstillfället i fikakursen. Vi träffades vid lekplatsen längst upp i Tessinparken. Det var 6 ekipage, Cilla och två assistenter (blivande instruktörer). Vi hade slalomövningar med lös hund där det under övningen kom andra människor och hundar mitt ibland oss. Vi hade inkallningsövningar där en person satt med en godisskål och lockade och hunden skulle naturligtvis komma genast vi kallade.

DET GÖR INTE ZACKE, först på tredje eller fjärde inkallningen kunde han slita sig från godiset i skålen (som han naturligtvis inte fick). Detta blir alltså min läxa till nästa gång. När han inte kommer genast så ska jag gå och koppla honom och överlämna honom till en annan person, vem som helst. Sen ska jag gå och gulla med en annan hund och så småningom gå tillbaka till Zacke men vara helt "kall" mot honom. Så småningom kan jag göra ett nytt försök...

För övrigt var Zacke jätteduktig tycker jag och han tycker det är så roligt att få komma in till stan och träffa litet folk och andra hundar. Vi avslutade med att gå och fika på Himmelska Hundar, där det finns menyer för både människor och hundar. Jag tror Zacke kom ihåg det, för han stod alldeles stilla vid disken och väntade på sin skål länge.

Glömde ta kort och nästan alla hade hunnit gå när jag kom på det, men här är kort på några av oss.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar