Zacke

Zacke
Certifierad terapihund i vila

fredag 14 oktober 2011

Terapihundsträff

Idag var det bara Helena och jag som träffades vid Ulriksdals slott. Vi började med en promenad i området som är mycket vackert, hamnade på Ulriksdals slottscafé där vi åt en härlig vegetarisk buffé och avslutade med en promenad ner till vattnet.
Utanför orangeriet vid Ulriksdal


När jag hade öppnat bagageluckan bak till hundarna och stängt väl om dom så hittade jag inte nycklarna!!???! Måste ha tappat dom samtidigt som jag hängde upp kopplen på krokarna bak, nycklarna låg alltså inne i bilen som nu var låst. Dagen avslutades med att jag fick avnjuta omgivningarna ensam i två timmar, medan hundarna låg i bilen och Håkan åkte från jobbet och hem för att hämta extranycklarna till bilen och tillbaka in till stan igen. Fredagstrafiken underlättade inte jobbet! Tack och lov var det inte sommarvärme ute så temperaturen i bilen var dräglig. Men jag fick i alla fall några fina kort tagna. Nästa fredag blir det spårning hos Helena om alla vill...
På kvällen blev det naturligtvis fredagsmys för alla i soffan, även Zackes favoritdjur Tiger. Smilla älskar att placera sig ovanpå alla kuddarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar