Zacke

Zacke
Certifierad terapihund i vila

lördag 22 oktober 2011

Rallylydnadstävling

Idag var det tävling i rallylydnad. Uppe i ottan och gjorde matsäck, fyllde vattenflaskan, gjorde ordning godis och packade kameran och hundarna i bilen. Väl på plats fick hundarna en promenad och så var det dags för banvandring på den ena banan där Zacke skulle starta. Just när jag går den ser jag att den andra banan i andra änden av tävlingsplatsen där Smilla skulle starta också har påbörjat sin banvandring. Hej och hå - jag rusar dit och går snabbt banan och sen tillbaka igen till den första som jag hinner skynda mig igenom en sista gång innan första starten går. Sedan blir det litet väntan innan det är vår tur.
Banvandring tillsammans med domaren Lottie Gerdlind

Här går jag utan hund och planerar vägen. Ylva Grebenstedt med son går bakom

Nr 28 - dags att starta! Det gick väl sådär, jag hade varit jättenöjd om det inte varit för att Zacke trasslade in sig i kopplet vilket orsakade andra följdfel. Både han och jag blev störda av detta och han gick där med kopplet under benet resten av banan, som jag tycker var ganska krävande. Det visade sig att han fick 69 p, ett enda futtigt poäng under godkänt! Men det fixar vi till vid nästa tillfälle...

Videoklipp från vår runda finns på facebook. Tyvärr funkar det inte att lägga in filmsnuttar på bloggen, men på FB får jag in dom??!!? Vet nån hur jag ska göra?

Smilla löper, varför hon fick starta sist i sin grupp (nr 51). Hon är ju som hon är, har litet torgskräck och blir litet blyg, varför all energi rinner av henne. Hon brukar göra det hon ska (inte riktigt idag) men helt utan entusiasm. Hon blev i alla fall godkänd på 73 p. med kommentaren "gärna högre tempo" och fick en 22:a plats bland 50-talet startande.

Efteråt satt Zacke och studerade ett stort flygplan som gick förbi oss för att lyfta från Vallentuna flygfält där brukshundsklubben ligger. Vi hade en härlig dag, solen kom fram och det var ganska varmt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar