Zacke

Zacke
Certifierad terapihund i vila

tisdag 25 oktober 2011

Enebacken

Idag träffade Zacke och jag Gitte Hansson, sjukgymnast på Enebacken. Vi träffades först själva och diskuterade hur vi ev skulle kunna jobba vidare med terapihundskonceptet. Då det saknas pengar så pratade vi om att Smilla skulle komma och göra sin praktik där och så kanske man kan hitta en lösning på sikt. Smilla är ju inte utbildad terapihund än men hoppas kunna certifiera henne i vår.
Kl 14.00 kom fem st boende till gymnastiksalen och Zacke hälsade på alla och la´ huvudet i knät. En av dom var Ingalill, som Zacke och jag känner sedan tidigare. Så tog jag fram mina lappar och alla fick ta en lapp med olika trix som Zacke skulle göra; spela spel, godis på nosen, städa, rulla runt, apportera mm.. Vi gick också över några hinder och gick litet slalom mellan koner. Efter ca 45 minuter var Zacke trött och Gitte ringde till resp avdelning som kom och hämtade de boende.



Gitte och jag satt kvar att planerade hur vi skulle fortsätta medan Zacke la´sig och vilade. Nästa gång vi ska träffas ska jag ta med båda hundarna, men mest låta Smilla arbeta. Zacke kan få sitta vid sidan av och vara moraliskt stöd till Smilla, som behöver minst 10 tim gruppraktik och därefter 15 tim praktik med enskild person.

Gitte och Ingalill

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar