Zacke

Zacke
Certifierad terapihund i vila

söndag 14 augusti 2011

Working test

Det har varit Labradormästerskapen i helgen, LM2011 har gått av stapeln i Bro på Säbyholms Naturbruksgymnasium. Zacke startade i Working Test (WT) enbart, eftersom han inte får ställas ut pga att han är kryptochid. Det betyder att han bara har fått ner en testikel. Men WT får han alltså starta på.

WT består av 5 stationer, denna gång var det en enkelapportering i ruta 1, walk up i ruta 2, enkelmarkering samt dirigering i ruta 3, vattenapportering i ruta 4 samt närsök i ruta 5.

Ruta 1 gick ok, han fick 15 poäng av 20 möjliga.
Ruta 2 knallade han "nästan" och fick i alla fall 6 poäng
Ruta 3 tyckte jag gick jättebra, men han fick bara 8 poäng så något/några mindre bra saker måste han ha gjort - tyvärr förstod jag inte vad!!!
Ruta 4 klarade han med bravur - 18 poäng
Ruta 5 Han apporterade alla dummys som fanns i rutan, men irrade runt för mycket innan, varför han fick 15 poäng. När han väl var i sökrutan, hittade han dummyn direkt.

Zacke fick totalt 62 poäng och stolt matte gick hem nöjd med glad hund. Vi kom ungefär i mitten av drygt tjugotalet startande. Bilden nedan visar mig och Zacke vid inskrivningen.



Resten av helgen jobbade vi ideellt, transporterade material, satte upp skyltar utmed vägen, gjorde mackor mm. På lördagkvällen var det gemensam supé då drygt 60-talet gäster deltog och vi bodde kvar på skolan från fredag till söndag. Eftersom vi hade lämnat Legolas på kattpensionat så åkte Håkan hem litet tidigare än mig för att hämta honom på utsatt tid. Själv var jag kvar några timmar till och kom hem kl 20.00 ikväll, medförande beställd pizza eftersom vi inte orkade laga någon middag.

Det har varit toppenväder hela helgen, litet molnigt och lagom varmt. När vi satt ute på altanen och åt pizzan kom det ett stilla sommarregn. Nu ska jag gå en sista kisspromenad med hundarna och sedan är det dags för kudden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar