Zacke

Zacke
Certifierad terapihund i vila

fredag 13 maj 2011

Veckans händelser 9-13 maj

Måndag - Jag har haft problem med datorn så det har inte blivit så mycket dokumenterat sedan förra måndagen, då jag förutom rallylydnadsträningen även skickade in den sista teoriuppgiften till Hundens Hus. Det var ett specialarbete om demens så nu är alla teoriuppgifter inlämnade - känns mycket skönt!

Tisdag - Zackes och min första arbetsdag på Smedbygården. Kändes roligt och vi började med en promenad tillsammans med Hjördis. Sedan var vi ute i atriumgården där många av de boende satt. En i personalen hade sin 7-åriga dotter med sig och hon och Zacke gjorde saker tillsammans som de boende tyckte var kul. När vi skulle gå kom H och tog tag i Zackes koppel och ville inte släppa det, så jag kopplade loss honom och H fick behålla kopplet. Som tur är finns det ju fler koppel.

Onsdag - Jag åkte till Ljusterö där ett gäng håller till på fotbollsplanen vid Laggarsvik och tränar hund. Vi blev 14 st, jättekul att träna platsliggning och inkallning mm när det är så många hundar. Kändes som ett jättehärligt gäng så vi ska försöka åka dit på onsdagar och träna. Sedan åkte vi och hälsade på Maggan och Lasse som bor vid Öran en bit längre bort, där de fick busa och leka i vattnet. Matte fick god lunch och hundarna fick visst något gott i köket hos Maggan??!!?

Torsdag - Vi åkte till Maria och Kira och gick långpromenad på 1 ½ timma. Sedan lämnade jag hundarna där och åkte till mina svärföräldrar. Rolf fyllde 89 år så vi firade honom med att laga middag (paltbröd med fläsk) och äta tårta. På kvällen var vi på Hovet och lyssnade på Cesar Millan. Det är en charmig person som jag tror är duktig på många sätt och det var intressant att höra honom berätta om sig och sina hundar och hur han tänker. Vet inte om det var värt 400 kr, men det var en okej kväll. Freestyle uppvisningen var faktiskt höjdpunkten, vad duktiga de var!

Fredag - Jag hämtade Smilla och Zacke hos Maria och så gick vi en liten kort promenad innan vi åkte till Arninge för deras simträning. Zacke simmade nu en dryg kvart med två korta vilopauser (han simmar så fruktansvärt intensivt och rör mycket på alla benen). Smilla fick vara i poolen ett litet tag också och simma runt.
Fick samtidigt besked från veterinären på alla prover vi tagit på Smilla att det inte fanns något som var alarmerande, så nu får vi väl avvakta ett tag igen tills urinvägsinfektionen har gått över.
Därefter var det dags för Zacke att jobba igen och han roade de boende på Smedbygården med all sin charm idag, småbusig som han var. Vi fick också tillbaka hans koppel som H hade lyckats fläta upp på något mystiskt sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar