Zacke

Zacke
Certifierad terapihund i vila

torsdag 7 juni 2012

Avslutning viltspårkurs

Idag fick Zacke följa med Smilla och mig när vi skulle gå sista gången på viltspår. Marie skulle lägga ett längre spår, typ anlagstest. Igår var Smilla och jag ute och tjuvtränade, då jag la´ ett ca 600 m långt spår åt henne. Hon klarade det bra med flera vinklar och bloduppehåll, så jag hade litet förväntningar på dagens spår.
Vi skulle varit 4 st och Marie hade lagt spåren på morgonen innan vi kom. Men en av deltagarna dök inte upp, så Zacke fick möjlighet att vara med och gå det spåret.
Smilla var först ut och fick ett mycket risigt och svårt spår. Jag tyckte hon skötte sig hyfsat ändå, men hon fick litet hjälp på slutet och spårade de sista 50 metrarna fram till rådjursskanken.
Sedan tog Zacke vid och fick ett betydligt lättare spår över ängar och kohagar som han skötte bra. Jag hade GPSen på vid Smillas spår och vi hade gått närmare 1000 m och Zackes spår kändes minst lika långt.
Innan vi avslutade för dagen fikade vi litet och hundarna knaprade på sina skankar.

Anne och Tiebreak Najad

Smilla, Marie och Zacke

Eva-Carin och Annie

2 kommentarer:

  1. Tack för idag hör av dej om du vill ha tränings sällskap
    Eva o annie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill gärna ha träningssällskap, vi kan väl bestämma någon dag framöver. Kanske kan komma och hälsa på dig och dina guldbollar?

      Radera