Zacke

Zacke
Certifierad terapihund i vila

söndag 26 augusti 2012

Zacke, Smilla, Oscar och Legolas

Oscar har nu varit hos oss i drygt en månad. Han växer och utvecklas fort nu, vägde 15 kg vid 3 månaders ålder. Vi övar kontakt, apportering, sitt, ligg, stanna kvar och leker mycket. Zacke och Smilla leker också mycket med Oscar. Vi går korta skogspromenader tillsammans då hundarna äterblåbär, leker "följa John", kurragömma och hittar små stenar att hoppa upp på då man får godis.
Oscar ska också på sin första utställning på Labradorklubbens höstutställning den 30 september.


Zacke tjuvstartar mot matskålen

Då det är svårt att lämna valpen 3 tim i taget redan i höst, så har jag sagt nej till vidare jobb ett tag framöver. Därför kommer jag inte att skriva så mycket om Zackes och min terapihundsverksamhet. Får se hur det blir till våren om jag kan få till något då! Zacke och jag tränar och tävlar rallylydnad och är f n i fortsättningsklassen. Nästa lördag ska vi förhoppningsvis få vår tredje godkända tävling och i och med det bli uppflyttade till avancerad klass. För det krävs en hel del träning, så vi kommer inte att tävla avancerad förrän till våren.
 
 

Smilla är en något lugnare hund. Hon gillar inte rallylydnad, så vi tävlar inte vidare med henne i fortsättningsklassen. Vi försöker däremot att träna viltspår och apportering som hon tycker är kul,
speciellt apportering av vilt och viltspår. Både Zacke och Smilla är anmälda till anlagstest viltspår som vi ser fram emot.




Legolas lever i harmoni med alla hundar. Han blir dock litet trött på Oscar ibland men det är väl inte så konstigt!

 


Jag har nu 10.000 sidvisningar på min blogg - det är jätteroligt. Men jag kommer inte att vara lika aktiv utan skriva mer sällan och då sammanfatta vad som hänt under perioden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar