Zacke

Zacke
Certifierad terapihund i vila

söndag 1 juli 2012

Lilla dummyapporteringen

Lördag 30 juni - dax för Lilla dummyapporteringen i Labradorklubbens regi. Jag arrangerade det hela med hjälp av Pernilla. Det skulle hämtas material i Skokloster, priser på Ingarö, handlas mat, åka till Lovisedal och sätta upp de fem stationerna, tigga priser på Åkersberga Zoo, göra potatissallad, baka bullar och bröd, handla mat mm, hyra släpkärra samt trycka kataloger. Hektisk vecka...

Smilla var också anmäld till tävlingen och jag var ganska nöjd med den 3:e plats hon fick. Men hon missade helt enkelmarkeringen - visserligen i djupt gräs och långt bort. Felet var nog bl a att det var husse som var kastaren, för hon sprang först till honom och sedan hade hon svårt att hitta dummyn. Bara att träna mer... Uthålligheten i närsöksrutan var inte heller den bästa. Men vattenmarkeringen, linjetaget och stadgan gick utmärkt. Bra när man får facit vad man skall träna mer på, för det är ju inte samma sak på träning som i skarpt läge under tävling.

Key Dolk, Eva Derland och jag

Smilla apporterar en dummy på närsöket
Zacke var inte anmäld, jag var litet orolig för att han ev skulle ta en förstaplacering och jag tycker inte det skulle se bra ut när jag var tävlingsledare. Däremot fick han gå banan i efterhand innan vi plockade in allt och han var ju riktigt säker. Tog bl a trippelmarkering i vattnet, hittade alla dummies i närsöksrutan inkl den lilla nergrävda (på övertid), fixade den svåraste dummyn på linjetaget samt landmarkeringen och stadgan.

Nu stundar några rallylydnadstävlingar under sommaren för Zacke och ett inofficiellt jaktprov i oktober för båda. Men dessförinnan kommer Oscar hem till oss, vi väntar alla med spänning på dagen D.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar