Zacke

Zacke
Certifierad terapihund i vila

måndag 18 oktober 2010

Utbildning till terapihund - första kurstillfället oktober 2010

Så var det då dags att åka in till Stockholm och Hundens Hus för att träffa alla deltagare till terapihundutbildningen. Vi var 7 st ekipage med blandade förväntningar och många olika raser. Där fanns Golden retriever, Samojed, Rysk stövare, Whippet och en blandrashund Labrador/Bordercollie, förutom min Zacke. Det skulle komma ytterligare ekipage senare. Cilla hälsade oss varmt välkomna och berättade om utbildningen och vad som komma skulle.
Efter två dagars teori var det fullt i huvudet och jag började undra om jag skulle klara av allt som skulle göras, läsa ett antal böcker och recensera dom, träna Zacke, praktisera och skriva dagbok, redovisa olika diagnoser, skriva ett specialarbete om hunden i vården mm.
I maj 2011 ska vi vara klara och tillsammans med våra hundar visa upp vad vi lärt oss - förhoppningsfullt blir vi alla certifierade.

1 kommentar:

  1. Åh, din å Zackes blogg är ju tokfin! Denna kommer jag följa, spännande att läsa om fler som "tassar samma stigar" som mej och Bella.

    Min blogg är:
    www.kattansflockliv.blogspot.com

    SvaraRadera